Més enllà de considerar-nos competència, que ho som, és important i així ho hem entès des que vam crear l'editorial que es necessari establir col·laboracions amb altres editors que ens permetin poder fer accions conjuntes que beneficiïn a tots. D'aquesta manera, fa ja força anys que, per Sant Jordi, tres editorials de les comarques de Tarragona, El Mèdol, Arola Editors i Cossetània vam començar a fer una presentació conjunta de les nostres novetats. La trobada consisteix en un dinar amb els periodistes del Camp de Tarragona i s'ha convertit en una activitat que els mitjans d'aquest territori tenen a la seva agenda. Ara, en aquesta trobada hi participem Arola, Publicacions URV i nosaltres, Cossetània. Cada any hi portem autors, de manera que l'acte facilita establir complicitats amb els mitjans de comunicació. També pels voltats de Sant Jordi fem cada any un dinar amb els llibres de la demarcació de Tarragona. És molt interessant conèixer la seva opinió sobre els llibres que acabem de publicar.
Enguany hem volgut fer una segona trobada per presentar als mitjans de les comarques on estem ubicades les editorials Arola i Cossetània les novetats de la campanya de Nadal. L'hem feta aquesta setmana i ha estat un esmorzar a mig matí. Arola ha portat com autor Joan Cavallé que acaba de publicar Crema Troia a Tarragona, un miler de versos per a una ciutat i nosaltres Vicent Pellicer, autor de la Guia de les Terres de l’Ebre, guardonada amb el Premi de Turisme Joan Cartanyà, i també d'El massís del Port: el plaer de l’aventura, obra que hem publicat també recentment. És curiós però els llibres d'ambdós autors tracten del territori, des de vessants diferents. Cavallé fa una recerca de poemes que fan referència a Tarragona i Pellicer ens presenta per una banda els diferents atractius les Terres de l'Ebre i per altra nous recorreguts pel massís del Port.
Aquesta complicitat amb altres editors és molt possible en actuacions de promoció dels llibres. He parlat en aquest bloc en diverses ocasions sobre la necessitat de promocionar els nostres productes i sobre la dificultat que tenim amb els costos elevats que sovint ens representen algunes promocions. Una manera d'aconseguir reduir-los, és fer actuacions conjuntes amb altres editorials. És un camí a seguir.
Un nou bloc
La blogosfera i els webs 2.0 són una nova fórmula de promoció del llibres i una nova via per posar a la xarxa informació de les novetats i dels actes que se celebren al voltant d'una publicació. A Cossetània, i com a conseqüència d'assistir a un seminari sobre màrqueting a Internet amb Javier Celaya, vam obrir el bloc Sala de Premsa de Cossetània i també vam fer el mateix (bloc de Lectio) amb el segell en castellà Lectio Ediciones. Llegeixo aquesta setmana a Tirant al cap que Bromera acaba d'obrir el seu bloc (Bromera de Lletres) on informa de les activitats que realitza l'editorial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada