2/4/08

Bolònia, la fira de llibre infantil per excel·lència

Visita llampec per primera vegada a la Fira de Bolonya, la fira de llibre infantil per excel·lència, aquest dilluns dia 31 de març. Teníem vol d'Iberia, el darrer del dia, per aprofitar per estar el cap de setmana amb la família. L'horari era correcte, l'avió sortia de l'aeroport del Prat a 3/4 de 10 de la nit i arribava a Bolonya a 2/4 de 12. Just el temps doncs per anar a l'hotel, molt a prop de l'aeroport, dormir tranquil·lament i anar cap a la Fira; però les previsions es van torçar ja que el vol d'Ibèria portava dues hores de retard. Tot plegat, que sortim del Prat a 3/4 de 12 de la nit i arribem a la ciutat italiana a quarts de dues. A aquella hora, els taxis eren escassos i després de mitja hora de cua n'aconseguim un que ens porta a l'hotel. Ens aixequem havent dormit poc i arribem aviat a la Fira de Bolonya. És la primera vegada que anàvem a aquesta fira i m'imaginava que ocuparia menys espai, que tindria unes dimensions més reduïdes. En definitiva quatre pavellons, no excessivament grans, ben comunicats entre ells i distribuïts per estats. Tot enmig d'un ambient prou ben organitzat i acollidor.
Comencem la visita a la Fira amb parada i cafè a l'estand de l'Associació d'Editors en Llengua Catalana (la imatge que acompanya el post correspon a l'estand). Bolonya i Frankfurt són les dues úniques fires amb estand dels editors catalans. Penso que el proper objectiu es tenir també estand propi a la Fira de Londres. L'estand compte amb l'ajut de la Generalitat de Catalunya. Per Londres encara no ens en hem sortit de poder tenir un espai similar. A veure si l'any vinent es pot fer. En l'estand els editors catalans exposem conjuntament els nostres llibres. Junts però no barrejats ja que a cada editor se li destina un espai per sorteig. Hi ha taules per a mantenir reunions i els llibres es veuen bé, cosa que no passava en l'estand de la Fira de Frankfurt.
Les dimensions de la Fira ens permeten poder donar un bon tomb per tots els passadissos, mantenir les reunions que teníem previstes i entretenir-nos observant llibres o projectes editorials que poden ser del nostre interès. En definitiva hi trobem el que hi esperàvem. Ara, en les properes setmanes rebrem les ofertes compromeses i rebrem també els llibres que ens han promès que ens enviarien perquè els poguem estudiar detingudament. Com passa en totes les fires, mentre visites estands i veus productes diferents se't van acudir idees; el cap et bull. De totes maneres, dimarts tornes a aterrar al despatx i si de tot plegat alguna cosa en queda, que sempre és així, donarem per ben invertit el viatge a Bolonya. I ara a esperar la Fira de Londres pel dilluns dia 14 en un altre viatge llampec. Anada i tornada al mateix dia, i es que les dates ens cauen massa a prop de Sant Jordi, amb les agendes carregades d'activitats, presentacions, etc.

Jesús M. Tibau ha dit...

Ah! Però hi ha més fires a part de Frankfurt?