Quan vam crear l'aliança entre Angle Editorial, Bromera Edicions i Cossetània Edicions ens vam posar com un dels objectius millorar el nostre sistema de comercialització per adaptar-lo a les noves tendències i necessitats del segle XXI.
Amb aquest objectiu hem treballat llargament el darrer any, amb un objectiu clar: separar en la tasca de distribució del llibre el que és la logística i el que és la comercialització i intervenir més directament en aquesta darrera, amb la voluntat de poder estar més a prop del punt de venda, tenir més informació d'aquest i ser més efectius.
Tot el procés ha estat molt llarg ja que representa un canvi de filosofia en la forma de treballar feta fins ara i ha calgut fer un exercici sovint de reflexió. Al final, aquesta setmana s'ha concretat de quina manera comercialitzarem a partir de l'1 de gener i de quina manera queda definit qui farà les tasques logístiques i com es farà la comercialització.
Dimarts a la tarda vam tancar l'acord amb Arc Logi perquè aquesta empresa faci tota la logística de Xarxa de Llibres, la marca que comercialitzarà al punt de venda els nostres segells editorials i els d'altres que esperem que s'incorporin al projecte. A partir de l'1 de gener ArcLogi, empresa del grup L'Arc de Berà, s'ocuparà de les tasques d'enviament dels llibres, emmagatzematge, preparació de les comandes, recepció del retorn, facturació i cobrament a les llibreries. Per altra part, l'equip comercial de Xarxa de Llibres, realitzarà la feina estrictament comercial: visita a les llibreries i punts de venda, tenir la relació directa amb els llibreters i generar la comanda perquè ArcLogi la serveixi.
Tot plegat és un canvi substancial amb el sistema de treball actual. L'experiència que Arc de Berà porta a ArcLogi en tasques logístiques és una garantia que els llibreters i punts de venda seguiran rebent amb garanties les seves comandes. Tot el món de la comercialització i la logística editorial sofrirà canvis en els propers anys i és important estar predisposat a les noves realitats.
Hi ha molta feina per fer. D'aquí unes setmanes els llibreters rebran informació de Xarxa de Llibres sobre el nou sistema de treball i l'equip comercial que acompanyarà Toni Cantó en aquesta nou repte començarà a treballar amb aquest nou sistema. Els temps evolucionen i el món canvia i cal en tot moment tenir la capacitat d'adaptar-se a les noves situacions i en moltes ocasions és en temps de crisi i en canvis de paradigma quan cal afrontar nous projectes.
Amb aquest objectiu hem treballat llargament el darrer any, amb un objectiu clar: separar en la tasca de distribució del llibre el que és la logística i el que és la comercialització i intervenir més directament en aquesta darrera, amb la voluntat de poder estar més a prop del punt de venda, tenir més informació d'aquest i ser més efectius.
Tot el procés ha estat molt llarg ja que representa un canvi de filosofia en la forma de treballar feta fins ara i ha calgut fer un exercici sovint de reflexió. Al final, aquesta setmana s'ha concretat de quina manera comercialitzarem a partir de l'1 de gener i de quina manera queda definit qui farà les tasques logístiques i com es farà la comercialització.
Dimarts a la tarda vam tancar l'acord amb Arc Logi perquè aquesta empresa faci tota la logística de Xarxa de Llibres, la marca que comercialitzarà al punt de venda els nostres segells editorials i els d'altres que esperem que s'incorporin al projecte. A partir de l'1 de gener ArcLogi, empresa del grup L'Arc de Berà, s'ocuparà de les tasques d'enviament dels llibres, emmagatzematge, preparació de les comandes, recepció del retorn, facturació i cobrament a les llibreries. Per altra part, l'equip comercial de Xarxa de Llibres, realitzarà la feina estrictament comercial: visita a les llibreries i punts de venda, tenir la relació directa amb els llibreters i generar la comanda perquè ArcLogi la serveixi.
Tot plegat és un canvi substancial amb el sistema de treball actual. L'experiència que Arc de Berà porta a ArcLogi en tasques logístiques és una garantia que els llibreters i punts de venda seguiran rebent amb garanties les seves comandes. Tot el món de la comercialització i la logística editorial sofrirà canvis en els propers anys i és important estar predisposat a les noves realitats.
Hi ha molta feina per fer. D'aquí unes setmanes els llibreters rebran informació de Xarxa de Llibres sobre el nou sistema de treball i l'equip comercial que acompanyarà Toni Cantó en aquesta nou repte començarà a treballar amb aquest nou sistema. Els temps evolucionen i el món canvia i cal en tot moment tenir la capacitat d'adaptar-se a les noves situacions i en moltes ocasions és en temps de crisi i en canvis de paradigma quan cal afrontar nous projectes.
2 comentaris:
cap adaptar-se amb empenta, i i l.lusió. Sort
Endavant les atxes, cal continuar innovant per fer que els llibres siguin a tot arreu!
Publica un comentari a l'entrada