9/10/07

Número especial de la revista Kesse i... cap a Frankfurt!

Abans de marxar cap a Frankfurt rebo el número especial que en motiu de la Fira de Frankfurt ha publicat la revista Kesse editada pel Cercle d'Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver i que fa una anàlisi de la literatura catalana al Camp de Tarragona. Tots els articles estan publicats en català i alemany. L'índex de la revista és el següent:
    • "Gestionar la literatura: alguns enfocaments dels darrers anys" de Rosa Comes Casas
    • "Bones collites de poesia al Camp de Tarragona", d'Adam Manyé Sardà
    • "La narrativa al Camp de Tarragona o la capacitat de perdurar", de Mònica Batet
    • "Parlem dels lectors: la lectura des de l'òptica de les biblioteques públiques", de Roser Lozano
    • "El món de l'edició al Camp de Tarragona", de Jaume Llambrich
    • "Les publicacions del Cercle", d'Esteve Masalles
Procuraré en un proper post parlar dels continguts de la revista una vegada els hagi llegit. De totes formes, en aquest post d'El basar de les espècies, es reprodueix una part de l'article de Jaume Llambrich on s'hi analitza l'evolució de Cossetània des que vam crear leditorial.

El programa d'actes
El dijous dia 4 en la reunió de la junta de l'Associació Catalana d'Editors en Llengua Catalana ens van lliurar un CD amb el programa que l'Institut Ramon Llull ha organitzat per la Fira de Frankfurt. En total, una vegada imprès són 205 pàgines!!!

Cap a Frankfurt
Finalment, avui dimarts dia 9 viatjo cap a la ciutat alemanya amb un vol de Clickair que és el que ens surt més econòmic i que ja tenim reservat des del mes de gener. Els darrers dos anys vam sortir des de l'aeroport de Reus amb Ryanair i vam aterrar a l'aeroport de Frankfurt Hahn que està a uns 130 quilòmetres de la capital. Allí vam llogar un cotxe i ens vam allotjar a Wiesbaden o a Mainz, un any a cada lloc. Com que la Fira queda a l'oest de Frankfurt i aquestes dues ciutats també, en menys de mitja hora hi arribàvem. Habitualment ens allotgem en un dels hotels de la cadena Ibis que hi ha en aquestes ciutats, però el mes de gener quan vaig reservar l'hotel, tant el de Wiesbaden com el de Mainz, ja estaven complets (deu mesos abans de la Fira!). Finalment, vam optar per l'Ibis de l'aeroport de Frankfurt i per volar amb Clickair que, com Ryanair, surt molt econòmic si fas la reserva amb temps.

Arribaré avui dimarts al vespre i, tot i que l'horari em ve força apretat, procuraré anar a l'espectacle de Joan Ollé, inaugural del programa de la cultura catalana, que es realitzarà al Schauspielfrankfurt.

El dimecres al migdia participo en una taula rodona a l'estand de l'Institut Ramon Llull. La taula rodona porta per títol "Editar als territoris de parla catalana" i hi participem Maria Àngles Falgués, de l'editorial Trabucaire, de Perpinyà; Francesc Moll, de l'editorial Moll, de Mallorca; Rosa Serrano, editora de Tàndem i presidenta de l'Associació d'Editors del País Valencià, i un servidor, de Cossetània Edicions. La taula rodona comença a les 12 h del migida i durarà uns 45 minuts. A la tarda, només tinc a l'agenda una entrevista per la qual cosa podré seguir alguna de les activitats programades per l'Institut Ramon Llull o podré passejar per la Fira veient les propostes dels altres editors, cosa que és un exercici interessantíssim i amb el qual es pot aprendre molt. Al vespre estic convidat al sopar de les Sónar Nits que es realitzarà al Bockenheimer Depot.
Dijous i divendres els dedicarem a treballar intensament. Hauran arribat dues persones més de Cossetània: el director editorial, Josep Maria Olivé i Judit Juncosa, la persona de l'editorial que s'ha responsabilitzat de contactar amb els editors amb els quals ens interessava parlar i que ha confeccionat una agenda amb 26 entrevistes. És a dir que tindrem dues jornades, dijous i divendres, d'intensa feina. Intentarem vendre drets o coedicions d'algun dels nostres productes i estudiarem les propostes que ens presentin els altres editors. A veure què en surt de tot plegat.

El dijous s'afegirà al grupet de Cossetània Klaus-Jürgen Nagel ja que divendres a les 11.30 h a l'estand de l'Institut Ramon Llull presentem el llibre Catalunya explicada als alemanys; en la seva versió catalana i també alemana Katalonien. Eine Kleine Landeskunde, que ha editat Messidor Verlag. El dijous al vespre està previst que el professor Nagel sigui entrevistat al programa La nit al dia de TV3, que es realitza en directe des de Frankfurt.
El dissabte no tornem a Catalunya fins al vespre i no tenim entrevistes amb editors. Per tant podrem aprofitar la jornada per anar a algun dels actes organitzats en motiu de ser Catalunya la cultura convidada.

El veí de dalt ha dit...

Bon viatge i bona feina, mestre!

Jesús M. Tibau ha dit...

Bon viatge!

Anònim ha dit...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!