14/9/08

Va de trens

Aquesta setmana l'article que de tant en tant faig pel setmanari El Pati, de l'Alt Camp i la Conca de Barberà, el dedico a la vergonyosa situació com ha deixat Renfe l'horari de comunicacions entre Valls i Barcelona que s'ha accentuat ara més encara amb la reducció de quatre trens més (dos per banda). Si voleu, podeu llegir-lo aquí. Precisament, el magre horari de trens de Valls ha fet que ja fa temps que no utilitzi aquest servei, tot i que he de desplaçar-me sovint a Barcelona per gestions diverses relacionades amb l'editorial; he quedat, doncs, cansat i fastiguejat d'anar a la capital catalana amb cotxe i he suportat estoicament les retencions, moltíssims dies, a partir de Molins de Rei, a la ronda litoral, etc. No obstant, des que es va inaugurar, per fi, la línia de l'AVE, sempre que puc, utilitzo aquest servei, especialment els trens AVANT que em permeten desplaçar-me des de l'estació del Camp de Tarragona fins a l'estació de Sants amb tant sols 35 minuts i per un preu total d'anada i tornada, si és el mateix dia, d'uns 19 euros. Això a part de ser un estalvi de temps, és un estalvi econòmic ja que el cost de desplaçar-se a Barna amb cotxe (gasolina, el peatge de Vila-rodona i de Martorell, i el pàrquing a Barcelona) és altíssim. A més amb els AVANT i ocasionalment si no m'ho puc combinar d'altra manera amb l'AVE, puc aprofitar l'estona treballant a l'ordinador, baixant-me el correu electrònic o llegint. 
L'estació del Camp de Tarragona està ubicada entre Tarragona i Valls, a escassos deu minuts de la capital de l'Alt Camp. Diríem que són una instal·lacions ubicades al "camp" del Camp de Tarragona, o sigui en un indret envoltat de cultius i boscos de pins. La majoria d'usuaris ens hi desplacem amb cotxe, el deixem a l'estació i el recollim quan tornem. És evident que era previsible que això succeís. De fet, a l'estació s'hi va construir un aparcament però que et té un cost aproximat si et passes tot el dia a Barcelona de 12 euros diaris. El que fem doncs, la majoria d'usuaris es aparcar el cotxe pels vorals d'arribada a l'estació, cosa que hi dóna una pèssima imatge fatal. Era doncs tant difícil quan es va construir pensar una mica amb l'economia i la comoditat del ciutadà i haver previst un aparcament superficial més econòmic (d'entre 3 a 5 euros diaris per exemple), tal vegada que no és una estació urbana, i que no hi ha pressió urbanística al seu voltant? Ara, a més a més, amenacen que prohibiran aparcar als indrets on ara molts dels que utilitzem l'estació en fem ús i estic segur que no es donarà altra alternativa que pagar 12 euros de pàrquing cada vegada que utilitzem el servei i així engreixarem la constructora o l'empresa que sigui que deu tenir la concessió del pàrquing.

3 comentaris:

P-CFACSBC2V ha dit...

El que s'hi hauria de fer són aparcaments gratuïts. No es pot dir que no hi hagi lloc, precisament! I si no, que l'haguessin feta a Tarragona ciutat, per exemple.

Ramon ha dit...

Xerrada i exposició a Reus sobre els 100 anys d'estelada
Òmnium Baix Camp organitza el divendres 19 de setembre a dos quarts de vuit del vespre al Centre de Lectura de Reus una conferència sobre la història de la senyera estelada a càrrec d'Oriol Falguera, membre de la Comissió 100 Anys d'Estelada, i de l'historiador local Pere Anguera, el qual ha prologat la darrera edició del conegut llibre "Origen de la bandera independentista" de Joan Crexell.
La xerrada servirà per inaugurar una exposició conmemorativa del centenari de la bandera, que es podrà visitar al mateix Centre de Lectura (c/ Major, 15 de Reus) del 19 de setembre al dissabte 4 d'octubre.
Els actes els organitza Òmnium Baix Camp en col·laboració amb la Comissió 100 Anys d'Estelada i el Centre de Lectura.
Més informació: www.baixcamp.omnium.cat
omnium@tinet.cat
http://www.new.facebook.com/event.php?eid=35040749965

Margarida Aritzeta ha dit...

Jordi, jo agafo l'AVANT cada dia i sóc dels qui deixen el cotxe al descampat, tot i que fan preus mensuals al pàrking. La vergonya és que ja no arriba a Barcelona en 35 minuts, sinó en entre 40 i 44, i així ho fan constar als bitllets. Ara s'atura a Vilafranca en un descampat. Un col.lega que també l'agafa cada dia va preguntar per què: diu que preparen les vies perquè en el futur pugui córrer més. De moment, "un passito palante" i dos "patràs"