29/7/10

Saber aprofitar la literatura per al turisme


Si a casa nostre l'objectiu principal per a la captació de turisme no es basés fonamentalment tant en el sol, la platja i la cervesa, que si bé és cert que acaba creant molts llocs de treball té altres desaventatges que sovint van lligades al poc nivell cultural dels destinataris de les ofertes que es presenten, segurament veuríem amb millors ulls les possibilitats d'altres productes turístics diferents dels actuals. Apostar per un turisme de qualitat i pel turisme cultural hauria de ser estratègicament primordial per al país. I dins aquest món, la literatura i té un paper a jugar. En els darrers anys, hem vist, en aquest sentit, com s'han incrementat les creacions de rutes literàries que van especialment dirigides al turisme propi del país amb un doble objectiu molt lloable: l'interès turístic i el foment de la lectura.
En el recent viatge a Estocolm que he fet, he visitat Junibacken, que ve a ser un espai, no en podem dir un museu, dedicat a Astrid Lindgren, l'escriptora que va crear Pipi Calzaslargas. L'espai excel·lentment ubicat a tocar al Vasamuseum i el Nordiska Museet s'ha convertit en un punt d'interès tant pels propis turistes suecs com pels de la resta del món. Junibacken t'endinsa en el món de Lindgren amb una atracció pròpia d'Eurodisney. Al final la mainada pot jugar a la casa de Pipi i pujar i fotografiar-se sobre el cavall de la protagonista de la sèrie televisiva. I com no podia ser d'altra manera tot plegat acaba en una gran llibreria amb un gran nombre de llibres infantils la majoria en suec però també en d'altres llengües. Mentre recorria l'espai pensava que potser també a casa nostra es podria trobar alguna fórmula similar perquè personatges d'èxit televisiu mundial com Les Tres Bessones poguessin acabar sent també un atractiu turístic.