19/7/10

Un Mac de Museu

Si no recordo malament va ser el 1987, quan vam iniciar el procés de professionalització del setmanari El Pati, que vaig començar a treballar amb un Mac. Era un Macintosh Plus, un dels models pioners de la marca de la poma. Amb poc temps i amb l'aparició de nous models amb moltíssimes més prestacions, el Mac Plus va quedar obsolet, però tot i no utilitzar-lo el vam guardar. Quan el 2002 vam traslladar Cossetània a l'actual local, al carrer de la Violeta, vaig guardar un espai per ubicar-hi el primer Mac amb el que vaig treballar. Sovint a persones que sé que treballen en l'entorn Mac els el mostro orgullós.
Acabo de tornar d'uns dies de vacances d'Estocolm. En el Nordiska Museet hi havia una exposició de peces de plàstic que ens han canviat la manera de viure. Quin invent el plàstic, tant útil i a la vegada tant perjudicial pel medi ambient! Entre la munió de peces exposades hi vaig trobar un Mac Plus com el que tinc al despatx. Qui ho diria, un Mac com el primer amb el que vaig treballar és ja una peça de museu.