18/2/08

25 anys del col·lectiu La Gent del Llamp

Que una iniciativa literària tingui continuïtat durant 25 anys és per felicitar-ne els seus promotors. El col·lectiu La Gent del Llamp pot presumir d'haver-los complert, d'haver des del 1982 realitzat una activitat literària que li ha permès haver editat 55 títols, d'haver estat la plataforma perquè una bona colla d'escriptors i d'artistes hagin pogut haver vist les seves obres publicades i difoses.
El 25è aniversari de col·lectiu ha coincidit amb la publicació de l'obra Aquell regust d'ampla llibertat, en memòria de Josep Lluís Savall, qui fou president del col·lectiu i que morí fa un any i mig. Aquest llibre es va presentà aquesta setmana a Cambrils, població d'on era originari Savall. La imatge que acompanya aquest post correspon a la presentació i s'hi pot veure en primer terme l'alcalde de Cambrils, Robert Benages, i els escriptors i membres del col·lectiu Joan Cavallé i Magí Sunyer.
En aquest acte, Cavallé va fer un repàs a l'activitat de La Gent del Llamp. Va destacar l'inici de la col·lecció Zènit que permet donar l'oportunitat a noves veus i sobre la qual ja en vam parlar en aquest post. Joan Cavallé va dir que el col·lectiu "aposta per la literatura i l'art, pel gust de llegir i veure les coses".
Magí Sunyer va fer una explicació del contingut del llibre. Es pot llegir més informació de l'acte en aquesta informació de la Revista de Cambrils. Sunyer va fer tot una declaració del perquè s'escriu en afirmar: "escrivim per vèncer la mort. Escriure és una manera de perdurar.
I cent
Aquest post és el que fa 100 des que vaig començar el bloc al mes de maig del 2007. En el primer post que vaig escriure comentava: "en aquest bloc que començo hi apuntaré aquelles coses del món de l'edició i, lògicament, també de Cossetània que em sembli que puguin tenir un punt d'interès. Intentaré, en la mesura que el temps em deixi, incorporar-hi almenys un post per setmana", i em sembla que això és el que he fet. Des de l'estiu em vaig proposar publicar cada setmana dos posts, un el dijous i l'altra el diumenge, i així ho he fet, tot i que a vegades a causa de la feina costa trobar l'estona per escriure-hi. Intentaré seguir amb aquest ritme. Per altra part, aquesta setmana he iniciat el bloc La Carpeta on hi reprodueixo bàsicament els articles que publico de tant en tant al setmanari El Pati de Valls. El que he publicat aquesta setmana fa referència a Narcís Oller. N'hi he dit La Carpeta perquè em serveix com d'arxiu i la intenció és poc a poc anar-hi incorporant els articles d'anys anteriors, tot ordenant-los per la data de publicació en el setmanari.