31/1/08

Enric Faura deixa la direcció de la revista Vertex

M'arriba un e-mail d'Enric Faura en què m'anuncia que deixa la direcció de la revista Vèrtex, publicació editada per la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya, i en el que anuncia també que a partir d'ara Jaume Fernàndez, que fins ara era el redactor en cap de la revista, ha estat nomenat nou director.
Vaig conèixer l'Enric Faura, als començaments de Cossetània, fa cosa de deu anys. Nosaltres havíem iniciat la col·lecció Azimut i vaig contactar amb ell per demanar-li consells. Em va semblar una persona amb molt de criteri, un bon lector, culturalment molt preparat, i molt al dia respecte els llibres i les novetats que sortien al mercat dedicades especialment al món del muntanyisme. Vam connectar ràpidament i d'ell hem publicat el llibre A tota cresta. 30 crestes del Pirineu, escrit conjuntament amb Manel Borrell. Per altra part, ens dirigeix les col·leccions Pioners i Annapurna. Quan al cap d'un temps que ens coneguéssim em va dir que seria el director de la revista Vèrtex, vaig estar convençut que la FEEC havia encertat en oferir-li aquesta responsabilitat. Penso que el treball que ha fet a com a director de Vèrtex ha estat de gran qualitat i deixa el llistó molt alt al seu successor, Jaume Fernàndez, a qui personalment li desitjo molta sort.