L'administració sigui la local, comarcal, autonòmica o estatal quan actua ho ha de fer pensant, en primer lloc, amb el ciutadà i en donar-li, a poder ser, el millor servei possible. En aquest post, ja vaig comentar que era un absurd haver fet una estació de l'AVE del Camp de Tarragona en un lloc no urbà i no haver previst un ampli aparcament de low cost. Vaig comentar, llavors, que els usuaris el que feien era aparcar, davant la il·lògica solució proposada, allà on podien. Els vehicles ocupaven espais que no li eren propis com per exemple llocs destinats a ser jardins. No defenso que això estigués ben fet, tot i que jo mateix he aparcat el cotxe en aquests indrets, però si això es produïa era perquè l'alternativa prevista passava per passar per caixa a un preu diari aproximat de 12 euros. Comentava llavors que s'amenaçava en prohibir aparcar en aquests indrets, cosa que fa uns dies ha passat. S'han avançat les tanques dels vorals del recinte de l'estació i s'han tancat tots els jardins (fotografia de dalt). S'ha intentat però buscar una solució d'aparcament low cost? Evidentment, no. Això seria pensar massa amb els ciutadans. La situació actual és que o bé aparques el cotxe fora del recinte de l'estació (foto de sota) i estàs una bona estona caminant que, al vespre, fosc i negre, fins i tot fa fressa o acabes pagant al pàrquing que han construït (que és el que Adif vol!). Els que utilitzen els Avant cada dia per anar a treballar a Barcelona han optat per tenir un abonament del pàrquing que val uns 36 euros, però els que hi anem un parell de cops a la setmana? O els qui agafen l'AVE per anar esporàdicament 2, 3 o 4 dies a Madrid per exemple? Al final, he optat per pagar i fer l'abonament malgrat que no hi vagi cada dia. De totes maneres, en el moment de pagar-lo em van dir que m'afanyés ja que des que s'han tancat els llocs on aparcaven la gent hi ha més demanda i potser s'acordava que ja s'havien fet prou abonaments i també que podria ser que el preu s'augmentés (cosa gens sorprenent tenint en compte que es mira més per obtenir ingressos que pel servei al ciutadà; primer es tractà de deixar com a única alternativa l'aparcament de pagament i una vegada aconseguit aquest objectiu ara cal pujar la tarifa!). En el seu dia vaig comentar l'amenaça de prohibir els llocs d'aparcament ara estic segur que la tarifa d'abonament tardarà poc a incrementar-se. No sé perquè però em sembla que no m'equivocaré. Si es pensés amb el ciutadà, s'hagués optat per una altre solució i s'hagués pensat en buscar una zona per fer un pàrquing low cost, cosa per altra part no massa difícil ja que l'estació està al mig el camp, però clar, això seria demanar massa. Ah! I si algú en llegir això es pregunta perquè no vaig amb transport públic a l'estació de l'AVE, la resposta la podeu llegir aquí. Senzillament perquè fa uns mesos van treure el servei d'autobusos creat per portar passatgers a l'estació en l'horari dels trens Avant. Aquest servei d'autobusos era poc utilitzat, és cert, però a la vegada va ser gens publicitat. O sigui com volen que s'utilitzi un servei que molt poca gent sap que existeix? Si es fessin les coses pensant amb els ciutadans...
UNA IMAGEN y “MIL” PALABRAS
-
*Artículo de Francesc Fernández*
*Este libro me ha hecho evocar mis lecturas de adolescencia, muy
especialmente el primer titulo que creo que era algo ...
Fa 10 anys
7 comentaris:
Impressionant! Aquesta gent pensa amb els peus.
Si és que pensa...
Jo és que encara no sé quin avantatge té que s'hagi posat l'estació en terra de ningú. Si encara fos per tenir lloc gratuït per aparcar… No res, quan les coses es fan amb els peus…
¡Quina vergonya! Ara a l'aeroport de BCN han montat un parking low cost que et porta en minubus a la terminal. Es d'uns particulars que van comprar un terreny per fee aquest negoci. Avui surt a El Periódico. Una abraçada. Oscar Hernández
A mi l'abonament ja em va costar 41 euros. L'empleat que me'l va vendre comentava que, total, encara sortia més econòmic que pagar l'aparcament ordinari si s'havia d'utilitzar dues vegades al mes... és a dir que qui faci un viatge amb AVE de més de dos dies, té l'opció de treure's un abonament mensual i, finalment, al mes següent no renovar-lo.
Vaja!
és una vergonya, i més quan no costaria molt fer una aparcament lliure al costat mateix. Si l'estació està al mig d'una ciutat no hi ha aparcaments, i si està al mig del camp, tampoc!
Per cert, jordi, ja hem publicat un post sobre la taula redona de l'ebrebloc
http://bloc.ebresfera.cat/2009/taula-redona-blocs-i-literatura/
Hola, em dic Dionisio i acabo d'obrir un pàrquing de low cost, costa només 4 € dia i et portem en el nostre minibus de cortesia i et recollim igualment a l'estació per portar-te al pàrquing, el pàrquing és cobert, vigilància les 24 hores, li rentem el cotxe per l'exterior gratuïtament i si vols tot interior i enterior per 5 € fins al 31 de desembre del 2011, darrerament estan robant molts cotxes al carrer si veiessis les estadístiques et sorprederias, no surt més barat deixar el cotxe en al carrer.www.parkingavetarragona.com
Por experiencia puedo confirmar que llegar al aparcamiento es un suplicio.
Publica un comentari a l'entrada