
De la resta de dades, m'he fixat en el gràfic que reprodueixo en aquesta pàgina que fa referència als motius que fan decidir els lectors a l'hora d'escollir la compra d'un llibre o un altre, i concretament al fet que cada vegada té més pes l'impuls del propi lector, que a hores d'ara representa un 33,1 % molt lluny del 13,2% de l'any 2006. Per la compra per impuls és molt important el posicionament que tinguin els llibres al punt de venda, la seva visualització i en aquest sentit el llibre en català té força problemes especialment a les grans cadenes de llibreries i als grans magatzems. Per la seva banda, les referències obtingudes a Internet que el 2007 havien tingut un important augment respecte el 2006, queden ara estabilitzades al voltant del 10%. El boca-orella segueix sent la millor manera com arriben les referències als lectors.
Finalment en un altre gràfic es mostra una recuperació de la llibreria com a punt de venda preferit per a la compra dels productes per llegir i un increment de més del doble de les vendes per Internet; tot i que només un 3,7% dels compradors utilitzen aquest mitjà, aquesta forma de compra té una tendència a l'alça, cosa que nosaltres des del web de Cossetània també hem experimentat en el darrer any.
Finalment en un altre gràfic es mostra una recuperació de la llibreria com a punt de venda preferit per a la compra dels productes per llegir i un increment de més del doble de les vendes per Internet; tot i que només un 3,7% dels compradors utilitzen aquest mitjà, aquesta forma de compra té una tendència a l'alça, cosa que nosaltres des del web de Cossetània també hem experimentat en el darrer any.
1 comentari:
la col.locació del llibre a la llibreria és fonamental. En el meu cas, he comprovat unes diferències brutals de vendes en una o altra llibreria de la mateixa ciutat.
Publica un comentari a l'entrada