21/11/10

Llibres amunt i avall

Una de les preocupacions més grans que hem tingut arran de la crisi d'Arc de Berà ha estat que poguéssim afrontar la campanya de Nadal amb garanties. Vam haver de resoldre amb poc temps decisions importants que condicionarien el futur de l'editorial i que ara amb la prespectiva del temps passat recentment podria resumir en aquests punts:
- Amb quin logista (empresa que gestiona el magatzamatge, fer els paquets i l'enviament dels llibres) operaríem
- Quins segells gestionaria la comercial Xarxa de Llibres, creada inicialment per Angle, Bromera i Cossetània però oberta a noves incorporacions.
- Quan es podria reemprendre el servei de novetats
- Quan es podria iniciar el trasllat de llibres al nou logista (tota vegada que es va decidir canviar de logista: ArcLogi per Àgora)
- Com s'incorporaria tota la informació del nostre fons al nou logista
- Amb quin calendari es faria el trasllat
Tot plegat ens creà molt de nerviosisme ja que a part de l'incobrament de la facturació de l'abril al setembre i mentre es negociava i es negocia com resoldre-ho, ens preocupava molt també poder tornar a generar recursos amb la venda de llibres. Per respondre a aquestes qüestions es va haver d'actuar amb moltes presses. El canvi de logista i la incorporació dels nous segells va quedar resolt a principis d'octubre, tant sols una vintena de dies més tard que exclatés la crisi, i el primer servei de novetats es va realitzar després del pont del Pilar. El 18 d'octubre s'inicià el trasllat dels fons de les editorials de Xarxa de Llibres d'ArcLogi (Gualba) a Àgora (Santa Coloma de Farners). El trasllat funciona gràcies a la diligència i molt d'esforç de Xavier Marin, el cap de magatzem d'ArcLogi, i els seus col·laboradors i també gràcies a tot l'equip d'Àgora que realitza un extraordinari treball per processar el més ràpid possible el fons que els arriba. Només per fer-se una idea, del nostre fons, del de Cossetània, s'han traslladat d'ArcLogi a Àgora i s'han processat més de 100.000 llibres. D'aquesta manera, amb molta celeritat i a mesura que es processaven, els llibres han estat disponibles per servir les comandes de les llibreries que hi havia pendents i a hores d'ara, tot just un mes després que s'inciés el trasllat es pot servir un percentatge de comandes altíssim. Encara queden molts llibres per traslladar però de la manera com es fa i amb el ritme que es porta a terme podem garantir que podem afrontar la campanya de Nadal on hi estem ja immersos en plenes garanties, cosa que ens ha donat dosis necessàries de tranquil·litat.

3 comentaris:

Joan Guasch ha dit...

sou uns cracks! A banda de fer-me entendre una mica més la complexitat del món editorial, us felicito i espero que tot acabi, tal i com sembla, bé.

Lato ha dit...

Bona feina ! a la vida fa falta un poc de sort, però el que compte és el treball, ja que sense ell la sort no té sentit.

Anònim ha dit...

Hola Jordi,

Sóc una jove d'un poble d'Alacant i he trobat el teu bloc per pura casualitat. Darrerament m'està interesant prou el "mundillo" aquest de la escriptura i la literatura i he vist q en aquest espai d'informació hi ha molta, així q promet asomar-me de tant en tant

Salutacions