7/10/07

Les tendències web 2.0 en el sector editorial

Jornada al Liber (dijous 4 d'octubre) en un dia força atrafegat de reunions i contactes. Abans, però, tenim un esmorzar-trobada amb una cadena de llibreries de Catalunya. En traiem una dada que ja ens era coneguda: les vendes en català a la cadena de llibreries té un bon comportament en la temàtica infantil (gràcies en gran part a les lectures escolars), però està molt lluny de les vendes en castellà en narrativa (només un de cada quatre llibres que es ven és en català) i encara molt pitjor en assaig (se'ns diu que la principal causa és que hi ha poca oferta de llibres d'assaig en català). Els editors que assistim a la trobada demanem, una vegada més, que es faci el màxim esforç possible per situar el llibre català el millor que es pugui. Estem en inferioritats de condicions (les dades clarament ho assenyalen) i cal doncs una discriminació positiva pel llibre en català per millorar la situació actual.
Ja el Liber fem els contactes previstos per intentar entrar en el mercat d'Amèrica Llatina amb llibres que editem en castellà amb el segell Lectio Ediciones i també per millorar la distribució d'aquest segell a l'Estat espanyol que fins el moment (fa un any i mig que el vam crear) està lluny de satisfer-nos.
Ens trobem amb Javier Celaya, de Dosdoce. El mateix dijous dia 4 han presentat l'estudi "Tendencias Web 2.0 en el sector editorial" realitzat pel portal cultural Dosdoce (al bloc de Cossetània hi ha més informació). Una bona notícia: han analitzat la utilització de les aplicacions web 2.0 en una cinquantena d'editorials i a Cossetània superem la nota mitja i estem en onzena posició en la utilització d'aquestes aplicacions. En els tres primers llocs hi ha Alfaguara, Punto de lectura i Tusquets.