1/12/08

De cent en cent

Amb la intenció de buscar nous nínxols de negoci en el sector editorial català, vam començar la primavera passada la col·lecció De cent en cent. En les darreres visites a les fires de Frankfurt i Londres dels darrers temps hem pogut comprovar que especialment en la cultura anglosaxona es publiquen molts llibres amb aquesta idea: 100 motius, 100 qüestions, 100 idees... Potser és la necessitat humana de classificar les coses que fa que aquesta tipologia de llibres hagi despertat interès almenys en el mercat anglosaxó. De fet, en la nostra col·lecció Azimut quan hem fet llibres amb xifres com 50 itineraris a peu per Catalunya (quatre edicions), 50 itineraris en BTT per Catalunya (dues edicions) o Catalunya. 50 excursions inoblidables (dues edicions) ens han funcionat molt bé. Hem volgut doncs experimentar si això succeïa també en el mercat català i la col·lecció disposa ja de tres títols. El primer 100 qüestions per entendre l'atmosfera de Jordi Mazon i Marcel Costa, sobre el qual ja en vam parlar en aquest post, i que vam publicar per la campanya de Sant Jordi, ha funcionat molt bé i, ara, en els dos darrers mesos, hem publicat 100 propostes per a l'èxit personal de Josep Marc Laporta i 100 enigmes que la ciència (encara) no ha resolt del blocaire Daniel Closa (Centpeus), que ha tingut un important ressò en els mitjans de comunicació.