3/9/09

La lectura amb els e-readers i les persones amb dificultats visuals

En aquest post comentava amb sorpresa que la mitjana d'edat dels lectors del Kindle era alta i que potser una de les causes era el fet que els lectors electrònics poden augmentar la lletra dels textos que es llegeixen. El meu pare té dificultats visuals i per llegir llibres havia de fer-ho utilitzant una lupa. El mes de juliol en motiu del seu sant, la mare va tenir la pensada de regalar-hi un e-reader, cosa em va semblar una excel·lent idea. Volia veure de prop com una persona de més de setanta anys s'adaptava als lectors electrònics. L'experiència ha estat reeixida. El pare està encantat. Ha triat el cos de lletra del Cybook en el qual s'hi sent còmode i s'ha retrobat amb la lectura. Els llibres que llegeix tenen òbviament més pàgines però això només representa com a mínim problema el fet que ha de prémer més vegades el botó de girar pàgina. El funcionament de lector electrònic és tant senzill que ell, que no ha utilitzat mai l'ordinador, no ha tingut problema per adaptar-s'hi. Ara, a més, s'ha convertit en un prescriptor de l'aparell ja que amb qui en parla n'elogia el seu funcionament i les seves aplicacions. Fa uns dies em vaig trobar amb un conegut que em va demanar informació del lector electrònic per un familiar seu de certa edat i que també té dificultat amb la lectura i a qui li havien parlat de l'e-reader que utilitza el pare i de la facilitat de lectura d'aquest nou aparell. Com sempre, el boca-orella és la millor de totes les promocions.