12/6/07

La xarxa i els lectors de llibres

En la pagina web dosdoce.com llegeixo un article de Javier Celaya sobre el foment de la lectura a Internet. De fet, vaig entrar en el món dels blocs, tal com vaig explicar en el primer post del bloc, a causa d'haver assistit a un curs del Gremi d'Editors sobre màrqueting de llibres a Internet que ens fer Celaya. Segons l'autor de l'article les noves aplicacions socials de la denominada Web 2.0 (blocs, wikis, xarxes socials, etc.) ajuden a fomentar una conversa a la xarxa entre els lectors de llibres.
La xarxa, comenta Celaya, ens permet obtenir informació i crítica de llibres de manera diferent de com ho fèiem habitualment:
"Hasta hace poco tiempo las personas que ejercían la función de recomendar libros eran los libreros, los bibliotecarios, reputados críticos de suplementos literarios, algunos tertulianos de radio y televisión o columnistas de opinión en la prensa escrita. Con la llegada de los nuevos medios digitales las editoriales deben tener en cuenta a los nuevos líderes de opinión existentes en la Red y, sobre todo, el alto potencial de influencia que genera la interconexión entre los lectores de libros."
Per tant els editors haurem d'estar atents a allò que es diu a la xarxa, al que es recomana, al que es critica:
"Las nuevas tecnologías sociales permiten a los lectores expresarse libremente sin ningún tipo de intermediación, lo que los convierte en medios idóneos para obtener información y compartir opiniones sobre un determinado libro y/o autor. Estos nuevos medios actúan como fuente complementaria a la crítica literaria publicada en suplementos y revistas culturales, a las notas de prensa de las editoriales y a la información publicada en la sección de cultura de los medios tradicionales."
En aquesta línia, he entrat recentment en un nou bloc que porta per nom Worts seller. Blog de ressenyes per a lectors no convencionals. L'objectiu del bloc, segons expliquen els propis promotors, és aquest:
"Worstseller és un blog creat per tres amics amants de la literatura amb el propòsit de donar a conèixer novel·les que no han tingut tant de ressò mediàtic com el Codi da Vinci, L'església del mar, La Bíblia, etc, però que la seva qualitat literària estigui a l'alçada o per sobre dels best sellers. Es publicarà una ressenya setmanal d'una novel·la que compleixi les característiques d'una worst seller, apart de la sinopsi es mostrarà informació tècnica; nom del llibre, de l'autor, gènere, editorial i any de publicació, número de pàgines i preu aproximat. També es citarà un paràgraf de la novel·la que simbolitzi el contingut del llibre i es mostrarà una imatge de la portada del llibre."
Aquesta iniciativa se suma a la llista de blocs que publiquen crítiques o ressenyes de llibres, alguns dels quals recomanem a De tard en tard. D'aquest nou, de Worts seller, el que més m'agrada és que accepten que altres persones, que altres internautes, puguin enviar ressenyes de llibres. Iniciatives com aquesta permeten aconseguir una major conversa entre els lectors de la xarxa, cosa de la qual ens en parlava Celaya.

3 comentaris:

Júlia ha dit...

MOlt interessant tot plegat, efectivament crec que els hàbits lectors es veuen força influènciats per aquesta interacció.

Júlia ha dit...

No sé si li veig massa utilitat, però, en això de worts sellers de publicar ressenyes d'altres persones, és fàcil tenir un blog i molta gent 'recomana' llibres en el seu, encara que no sigui, exactament, de temàtica literària.

Anònim ha dit...

Thanks :)
--
http://www.miriadafilms.ru/ купить кино
для сайта detardentard.blogspot.com